Ask the Expert: Ontdek de mensen achter Bollux. Tijmen Jans vertelt zijn verhaal!

Dit is een nieuw onderdeel binnen Bollux. Via deze rubriek willen we jullie meenemen in de start en voortgang van Bollux, omdat we het leuk vinden om jullie deelgenoot te maken van het proces. In latere edities van “Ask The Expert” willen we dieper ingaan op de branche, maar vandaag gaan we het hebben over onze oprichting! Daarover doet Tijmen Jans, medeoprichter van Bollux graag zijn verhaal.

Tijmen Jans: Een beetje meer informatie

“Mijn naam is Tijmen Jans, 26 jaar oud, en ik ben geboren en getogen in Hengelo. Als medeoprichter van Bollux, een naam die je hopelijk steeds vaker zult horen, sta ik midden in de dynamische wereld van e-commerce, e-fulfilment en warehousing”

Tijmen is oorspronkelijk verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met marketing die voor en door Bollux wordt verzorgd. Tijmen heeft voor de start van Bollux opleidingen in marketing, communicatie en e-commerce gevolgd, hierdoor was dit dan ook de meest logische optie. Echter vertelt hij mij dat Bollux ondertussen zo is ontwikkeld dat er steeds meer taken bij kwamen die totaal niet marketing gericht waren. Naarmate Bollux is gegroeid tot het fulfilment center dat het nu is, heeft Tijmen er steeds meer taken bij gekregen. Denk aan; inkoop, operationele aansturing, procesoptimalisatie en eigenlijk alles wat met computers, printers en netwerken te maken heeft.

Tijmen: “Ik zie mijzelf altijd een beetje als kameleon. Mijn verantwoordelijkheden veranderen regelmatig naar mate dat Bollux groeit en meer medewerkers aanneemt die mijn taken kunnen overnemen. Dit past enorm goed bij mij omdat ik graag nieuwe dingen leer en wil snappen hoe bepaalde processen in elkaar zitten.”

Onderscheidend zijn

Bollux is nog een jong en groeiend bedrijf. Ik was benieuwd naar Tijmens mening over wat Bollux volgens hem onderscheidt van andere vergelijkbare bedrijven. Zijn antwoord hierop was dat ze kennis hebben van de branche en aandacht voor de klant. Niets is zo belangrijk als luisteren naar wat de klant je verteld. Iedereen wil weer op een ander gebiedt geholpen worden en wij willen dit op de best mogelijke manier voorzien. Verder vertelt hij mij dat Bollux de e-commerce wereld begrijpt, omdat ze er zelf ook in deze wereld hebben gezeten. Daarnaast, is het hele team actief om ontwikkeling van onze klanten voor te zijn zodat zij kunnen blijven groeien.

Bollux de Marketing Agency

Het eerste bedrijfsplan van Bollux was helemaal geen warehousing of logistiek gerelateerd bedrijf, het originele plan was een marketingtool. Het idee was een online service voor bol.com verkopers aan te bieden om te kunnen adverteren op bijvoorbeeld Google en andere zoekmachines. Om succesvol online te adverteren heb je goede “product content” nodig. Denk aan teksten en foto’s van producten. Bij de eerste testcases bleek dat online verkopers hier meer hulp nodig hadden dan de advertenties zelf. Hierdoor is Bollux gestart met productteksten en later ook productfotografie. De eerste 1,5 jaar lag hier voornamelijk de focus op. Tegelijkertijd dat we bezig waren met de marketing agency hielpen we ook webshops met de opslag van hun goederen. Net zoals bij marketing bleek er aanzienlijke vraag te zijn vanuit de markt op het gebied van logistieke dienstverlening, waardoor het bedrijf zich volledig is gaan richten op warehousing en e-fulfilment. Tijmen: “Als ondernemers moet je soms belangrijke keuzes maken die de toekomst voor je bedrijf bepalen. Zodoende hebben we besloten om de marketing agency langzaam af te schalen en de focus volledig op logistiek en fulfilment te leggen. Dat is het punt waar we ons nu bevinden. Natuurlijk is het ontstaan van onze logistiek tak een verhaal op zich, maar dat laat ik over voor een van onze collega’s.”

Toekomst

Tijmen verwacht dat de groei zeker door zet in de komende jaren. E-commerce is volgens zijn zeggen de nieuwe fase binnen de detailhandel. Veel traditionele winkels zullen uiteindelijk ook over moeten gaan op het online verkopen.

“Het gemak van online winkelen gaat zich nog veel verder ontwikkelen. Ik denk zelfs tot het punt dat winkelen in een fysieke winkel een mindere ervaring is voor de klant dan een online aankoop. Door middel van AI en andere technologische innovaties wordt winkelen veel persoonlijker en data gedreven. Alle verkochte producten dienen nog steeds te worden opgeslagen, verpakt en verzonden. Hopelijk biedt Bollux hier nog jaren de juiste oplossing voor.” Aldus Tijmen Jans.

Geschreven door: Mylène Westerhof

Deel dit bericht:

LinkedIn
WhatsApp
Facebook
Twitter

Bollux Full Service E-Commerce

Van B2C tot B2B en van VVB tot LVB/FBA je assortiment is overal bereikbaar.​

E-Fulfilment

Verstuur je online bestellingen op tijd vanuit ons fulfilmentcenter in Hengelo

Warehousing

Sla consumentengoederen op in ons magazijn en krijg realtime inzicht

Distributie

Verzend goederen vanuit ons magazijn naar LVB, FBA en andere DC's

Laten we kennismaken!