
Kwart is online kerstinkopen al begonnen – Emerce
Twaalf procent van de Nederlanders heeft zijn online sint- en kerstcadeaus al gekocht en dertien procent slaat komende weken zijn slag. Een grote groep vervroegt zijn inkopen uit angst voor tekorten of vertraging.

Online 10 procent meer omzet in september – Emerce
De online omzet was in september 10 procent hoger dan in september 2020. Webwinkels hebben 10,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9 procent, zo meldt het CBS.

Moederbedrijf Facebook gaat Meta heten – Emerce
Het moederbedrijf van Facebook gaat Meta heten. Het is een verwijzing naar ‘metaverse’, de virtuele wereld die topman Mark Zuckerberg voor ogen heeft. De verschillende diensten als WhatsApp en Instagram behouden hun naam.

Shopify over de miljard dollar kwartaalomzet – Emerce
De kwartaalomzet van e-commerceplatform Shopify gaat voor het eerst over de miljard dollar. Bij zijn klanten kwam 35 procent meer aan betalingen binnen: 42 miljard dollar.

PostNL: pakkettarieven blijven gelijk
PostNL handhaaft de basistarieven voor het versturen van een pakket in Nederland en van Nederland naar het buitenland.

Duurzaamheid en groeiende e-commerce. Kan dat wel samen?
Op Shopping Day in DeFabrique vertelden Suzanne Debrichy (PostNL) en Marianne Vierhout-Hooymans (Bijenkorf) in de Copraloods over duurzaamheid, een belangrijk maatschappelijk thema wereldwijd en een uitdaging voor de e-commerce sector.

Moederbedrijf Blokker verkoopt Big Bazar – RetailNews
Mirage Retail Group verkoopt dochterformule Big Bazar aan BB Retail. De fysieke discountformule zou minder goed passen bij de toekomstvisie van het moederbedrijf.

Klarna gaat samenwerking aan met Stripe
Het Zweedse betaalbedrijf Klarna maakte gisteren bekend dat het gaat samenwerken met Stripe, een Amerikaans betaalplatform.
.png?w=850)
‘Webshops lokken klanten met niet-leverbare producten’ – RetailNews
Webwinkels proberen klanten nog steeds te lokken met producten die helemaal niet meer leverbaar zijn. Dat constateert de Consumentenbond.

Waarom bedrijven zich vroeg moeten voorbereiden op kerst 2021
De eindejaarsinkopen rond de komende feestdagen verlopen dit jaar naar verwachting heel anders dan in 2020. Terwijl we in het afgelopen jaar tijdens de kerstdagen een lockdown beleefden, hopen veel…

Amazon still leader in German ecommerce
In Germany, ecommerce is becoming more and more defined by marketplaces. Amazon, specifically, is the top player in German ecommerce.